Çin'de Eğitim Alanındaki Gelişmeler


• Eğitim Alanındaki Gelişme Eğitim, Çin Halk Cumhuriyeti'nin kurulmasından bu yana hızla gelişmiştir. 1949'dan önce Çin halkının yüzde 80'i okuma yazma bilmiyordu ve kırsal kesimde bu rakam yüz- de 95 veya üzerindeydi. Çin hükümeti, 40 yılı aşkın bir süre "Eğitim, sosyalist modernleşmeye hizmet etmeli ve ahlaki, zihinsel ve fiziksel olarak tam gelişmiş sosyalizmi inşa edecek kuşakların yetiştirilmesi 2 için üretken işgücü ile birleştirilmelidir" şeklindeki politikasına bağlı kalarak eğitimi yaygınlaştırmak ve geliştirmek için büyük çaba harcamıştır. Yeni eğitim sistemleri ve kurumları, aşamalı olarak başarıyla oluşturulmuştur. 1995'e kadar bütün Çin'de her düzeyde 949,000 okul kurulmuştu ve bu okullara 223.968 milyon öğrenci kayıtlıydı. Bu rakamlar, 1949'dan bu yana okul sayısında yüzde 170, öğrenci sayısında da yüzde 770 artış olduğunu ortaya koymaktadır. 1949'da okula giden okul çağındaki çocukların sadece yüzde 20'si okula giderken, bu oran 1995'te yüzde 98.5'a ulaşmıştır. Okuma yazmayı hiç bilmeyenlerin veya çok az bilenlerin oranı da 1990'daki dördüncü ulusal nüfus sayımı sonuçlarına göre yaklaşık yüzde 15.88'e gerilemiştir.

Çin'deki eğitim sistemi dört bölümden oluşmaktadır: temel eğitim (okul öncesi eğitim, genel ilk ve orta eğitim), orta düzeyde mesleki eğitim, yüksek öğrenim ve yetişkin eğitimi. Günümüzde temel eğitim, mesleki eğitim, yetişkin eğitimi ve yüksek öğrenimin eşgüdümlü gelişme içinde yakından bağlantılı olduğu büyük ölçüde akılcı bir yapıya ve oldukça komple branşlara sahip bir eğitim sistemi ilk şeklini almıştır.

Yorumlar