Edirne Lisesinin İşgali Hakkında


1978'de karanlık eller tarafından tarihi Edirne Lisesi binasının yakılması yetişenler camiasını Edirnelileri derinden yaraladı.

Edirne Lisesi binası onarıldıktan sonra 26.02.2002 tarihinde Ayşekadın'da bulunan sade binasından şu anda eğitim- öğretimin yapıldığı anıt binasına taşındı. Bugün her Edirne Liselinin bu binada bulabileceği bir çok anısı vardır.

Süper lise olarak yabancı dille eğitim yapan Edirne Lisesi, Türkiye'deki 12 tarihi lisenin vakıf­larından oluşan TEVDAK'ın girişimleri ve Milli Eğitim Bakanlığı'n ın da uygun görmesi ile 1998- 99 yılından yılından itibaren Anadolu Lisesi statü­sünde eğitim-öğretim yapmaya başladı.

Edirne Lisesi bugün Anadolu Lisesi statü­sünde eğitim öğretim yapan, şanlı tarihi ve güzel geleneği ile aydınlık geleceğimize yön veren seçkin bir eğitim kurumudur. inşa edilen bina sonradan tadil edilerek güney cephesine, üç derslik bölünmüştür. 1913 yılı başlarında bir süre Emniyet Müdürlüğü olarak kullanılmıştır. 191 9 yılı başında Ayşe kadın'daki Lala Şahin Paşa Okulu'na taşınmıştır. Edirne Yunanlılar tarafından işgal edilince okul da işgal edilmiş ve bir süre banka olarak kullanılmıştır.

Edirne'nin geri alınması ile 1922 1923 Öğretim Yılında Kız Orta Okulu, ertesi yıl ise Gazipaşa İlkokulu olmuştur. 1927 1928 öğretim yılında Maarif Emaneti ve Maarif Müdürlüğü okula taşınmıştır. 1929 1930 öğretim yılı başında halk evinde öğretim yapan İstiklal İlkokulu, şimdiki binasına taşınmıştır.

Okul binası 1977 yılında büyük bir onarım görerek ve bir kat ilave yapılarak 14 derslikli olarak bugünkü hale getirilmiştir.

Yorumlar