Edirne Trakya Üniversitesi Akademik Birimler Hakkında


Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli il ve ilçelerinde 8 fakülte bulunmaktadır. Edirne'de Eğitim Fakültesi Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Tıp Fakültesi, Tekirdağ ilinde Ziraat Fakültesi Çorlu ilçesinde Çorlu Mühendislik Fakültesi, Kırklarelinde de Teknik Eğitim Fakültesi bulunmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı'nca 1976 yılında alınan bir kararla açılması öngörülen Edirne Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi 254 7 sayılı Ka­nunun geçici 28.maddesi uyarınca Yüksek öğretim Kurumları teşkilatının yeniden düzenlen­mesine dair 2680 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanarak Bakanlar Kurulunca kabul edilen 41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 19.maddesi gereğince adı Mühendislik-Mimarlık Fakültesi'ne dönüştürülerek Trakya Üniversitesi'ne bağlanmıştır. Trakya Üniversitesi Ayşekadın Yer­leşkesi içerisindeki bölüme taşınarak 3.12.1982 tarihinden itibaren eğitim ve öğretimini sürdür­mektedir.

1987 yılında laboratuvarlar ve atölyeler binası hizmete girmiştir. 1982-1983 eğitim-öğretim yılında Makine Mühendisliği ve Mimarlık, 1991-1992 eğitim-öğretim yılında Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğretime başlamıştır. Kurucu Dekanı Prof.Dr.İ.Hulusi Güngör'dür. Bugün Makine Mühendisliği Bölümü (2002-2003 'ten itibaren zorun­lu ingilizce hazırlık programı uygulanmaktadır.) Mimarlık Bölümü ve Bilgisayar Mühendisliği bö­lümüyle eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.

29 Mayıs 1974 tarihinde İstanbul Üniversitesi bünyesinde kurulan EDİRNE TIP FAKÜLTESİ' nin 20 Temmuz 1982 tarihli 41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararnamenin 19.maddesi ile kurulan Trakya Üniversitesine bağlanarak TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ adını almıştır. Haziran 1983'de Edirne Devlet Hastanesi'nin bir bölümünde 50 yatak kapasiteli hastanenin faaliyete geçirilmesi ile bu fakülte 1982-1983 Akademik yılında ilk öğrencilerini alarak eğitim öğretim ve sağlık hizmetlerini vermeye başlamıştır.

Yorumlar