Kuranda Manzaralı Demiryolu
Kuranda Manzaralı Demiryolu Konumu
Avustralya'da bulunan Kuranda Manzaralı Demiryolu inanılmaz derecede tehlikeli fakat inanılmaz derecede güzel. 19. yüzyılın sonunda inşa edilmiştir. Ray hattı, Barron Rezervinin pitoresk yağmur ormanlarını keser. Bir yolculuk sırasında, yolcular, en güzel egzotik bitkileri, dağ manzarası ve şelaleleri, su damlalarını bile açık bir pencereye sığabileceklerini takdir etme fırsatı buluyorlar. Tüm bu doğal ihtişam çok ilham vericidir, ancak tepeden korkan gezginler için değil. Yolun bir kısmı, köprüden geçerken bir yanda şelale ve kayalıkları, diğer taraftan baş döndürücü bir uçurum ile sarılı bir çalıla kaplı trenler üzerinden geçiyor. En tehlikeli Kuranda Manzaralı Demiryolu, Cairns'ten Kuranda yakınlarındaki kent merkezine kadar uzanır. Sadece birkaç yıl önce, tehlikeli demiryoluna alternatif yoktu. Günümüzde birçok insan Stratford banliyölerinde geçen demiryolunu tercih ediyor. Böyle bir rota daha uzun, ama aynı zamanda çok daha güvenlidir. Kuranda Manzaralı Demiryolu hala yolcular için en iyi çözüm, yalnızca 37 kilometre uzunluğunda. Mesafe artırmak için yaklaşık iki saat gerekiyor. Yüksek hızda hareket yasaktır. Bu demiryolu, 1902 yılında inşa edilmiştir ve Ekvador’u And Dağları’na bağlamaktadır.Kuranda Manzaralı Demiryolu Yapısı
Bu rota, dünyanın en tehlikeli tren rotalarından biri olarak kabul edilir. Şeytanın burnu olarak bilinen ve deniz seviyesinden 9000 feet yükseklikte bulunan bir bölüm vardır. Bu tür yükselişler rotayı dünyadaki en zor raylı tırmanışlardan biri yapar. Bu rotada neredeyse dikey olan tırmanmalar ve damlalar vardır. İnsanların bu rotada seyahat etmeleri şaşırtıcıdır ve daha da şaşırtıcı olanı, yolcuların yolculuğun tadını çıkarmak için trenlerin tavanını kullanmasıdır.
Bu zor demiryolunun inşası yaklaşık 4000 işçinin hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Andean manzarası, bazı yerlerde nefes kesicidir. Pistin 12 km uzunluğunun tamamlanması 4 yıl almıştır. Georgetown Döngü Demiryolu, Colorado’yu Silverplume kasabasına bağlamaktadır. 1877 yılında inşa edilen bu demiryolu, Silverplume’deki gümüş madenlerine erişim sağlamaya hizmet etmiştir. 1884 yılında açılmıştır. 1939’da sökülmüştür. Yine 1984 yılında turist treni olarak faaliyete geçmiştir. Şimdi turist taşımak için hizmet vermektedir. Rota iki köprü içermktedir; Creek Valley Köprüleri ve Şeytan Kapısı Yüksek Köprüsü. Her ikisi de yaklaşık 100 ft. deniz seviyesinden yukarıdadır. 100 yıllık miras demiryolu, sert arazilerde 7,2 km’lik bir mesafeyi kapsayan 640 fit yüksekliktedir. Şeytan Kapısı, gezintinin en korkutucu kısmıdır. Rota korkutucu at nalı eğrilerine sahiptir ve demiryolu, zamanının mühendislik harikası olarak kabul edilmektedir.
Bu zor demiryolunun inşası yaklaşık 4000 işçinin hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Andean manzarası, bazı yerlerde nefes kesicidir. Pistin 12 km uzunluğunun tamamlanması 4 yıl almıştır. Georgetown Döngü Demiryolu, Colorado’yu Silverplume kasabasına bağlamaktadır. 1877 yılında inşa edilen bu demiryolu, Silverplume’deki gümüş madenlerine erişim sağlamaya hizmet etmiştir. 1884 yılında açılmıştır. 1939’da sökülmüştür. Yine 1984 yılında turist treni olarak faaliyete geçmiştir. Şimdi turist taşımak için hizmet vermektedir. Rota iki köprü içermktedir; Creek Valley Köprüleri ve Şeytan Kapısı Yüksek Köprüsü. Her ikisi de yaklaşık 100 ft. deniz seviyesinden yukarıdadır. 100 yıllık miras demiryolu, sert arazilerde 7,2 km’lik bir mesafeyi kapsayan 640 fit yüksekliktedir. Şeytan Kapısı, gezintinin en korkutucu kısmıdır. Rota korkutucu at nalı eğrilerine sahiptir ve demiryolu, zamanının mühendislik harikası olarak kabul edilmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder