PUENTE DE OJUELA

PUENTE DE OJUELA

PUENTE DE OJUELA

PUENTE DE OJUELA KONUMU

Puente de Ojuela Meksika'da bulunan gezegendeki en tehlikeli ve gizemli yerlerden biri olarak kabul edilir. Köprü 1898'de derin bir kanyonun üzerine inşa edilmiştir; kasabadan değerli metallerin ve diğer madenlerin çıkarıldığı Ojuela madenlerine en kısa sürede geçiş yaptı. İlk köprü projesinin taslağı dünyaca ünlü mühendis John Roebling'in oğlu tarafından geliştirildi; Yapımlarının en ünlüleri Brooklyn Köprüsüdür. Puente de Ojuela tamamlanmasının ardından, yıllardır dünyadaki en uzun askı köprülerinden biri olmuştur. Üstün istikrar; geliştiriciler 19. yüzyılın sonunda önemli bir yenilik olan inşaatını güçlendirmek için çelik kablolar kullandı. Köprü madenciler tarafından aktif olarak kullanıldı ve altın ve gümüş madenleri tükendiğinde köprü yanı sıra Ojuela kasabasına da ihmal edildi. Günümüzde bu yüksek köprü, aşırı sporların taraftarlarına hitap etmektedir. İçinden geçmek, yapının açık tasarımı ve etkileyici bir yükseklik sayesinde ağırlıksız bir his verir. Sürüklenen uçurumlar heyecan katar, bu nedenle köprü boyunca yürüyüş sırasında adrenalin acele edilmesi garanti edilir. Bugün, uzunluğu 275 metreden fazla olan bu büyük yapı, önemli turistik mekanlardan biridir. Bu yerler, kanyonun muhteşem manzarasından dolayı fotoğrafseverleri cezbetmektedir. Mapimí'yi keşfederken , 110 metre yüksekliğinde 318 metre uzunluğunda iki geniş, heyecan verici bir köprü olan Puente de la Ojuela'ya gitmelisiniz , burada geçerken ahşabın gıcırtısını hissedeceksiniz ve kalbiniz çok hızlı atıyor duygu. 

PUENTE DE OJUELA

PUENTE DE OJUELA YAPISI

Bu Mühendislik harikası 19. yüzyılın sonunda Alman mühendis Santiago Minhguin tarafından inşa edildi ve bu yapı sayesinde çevredeki kasabaların doğmasına izin verildi. Latin Amerika'da türünün tek örneği olan bu köprü, birkaç yıl önce bunu bilmek isteyen herkesin zevkine kurtarıldı. Ojuela Asma Köprüsü, Durango eyaletinin kuzeydoğusunda yer alır ve tarihi Mapimí kasabasının bitişiğinde, Rosario mağaralarına çok yakındır. 1898'de mühendis Santiago Minguín inşaat işini yönetti. Ahşap ve çeliğin asma köprüsüdür ve yaklaşık 318 metre genişliğinde 1.80 genişliğindedir. Köprü, üzengi demirleri adı verilen iki destek üzerine dayanmaktadır. Kirişler ve kablolar bu üzengi demirleri üzerinde desteklenir, bu da tahtayı destekler. Levhanın yan kenarları pretler ile kapatılır.

Yorumlar