İnşaat Şantiye Verimliliğini Arttırmak

 


İnşaat Şantiyesine Kağıtsız Gitmek

Sektörde sallanacak sihirli bir değnek olmasa da, inşaat verimliliğini artırmak için atabileceğiniz beş adım var - bunlardan ilki sahada kağıtsız olmak. Göre McKinsey Global Sayısallaştırma Endeksi'nde , inşaat sektöründe en az dünyada dijital ortama biridir. 2018 ConTech Raporuna göre bunun bir nedeni , inşaat şirketlerinin yüzde 40'ının hala yerinde kağıt ve kalem kullanmasıdır. Bu, şirketlerin eski iletişim yöntemlerinden uzaklaşmaya ve farklı ekipler arasında gerçek zamanlı bilgi paylaşımının işbirliğini, şeffaflığı ve nihayetinde üretkenliği artırdığı Bulut'a geçmek konusunda isteksiz olduklarını gösteriyor. Bunun yerine, Mckinsey raporları, inşaat şirketleri planlar, tasarım çizimleri, günlük raporlar ve yumruk listeleri gibi çıktıları oluşturmak ve yönetmek için kağıt ve kaleme güveniyor Sonuç olarak, bilgi paylaşımı gecikir, önemli veriler kaybolur ve gerçek işi ilerletmek için gereken cevapları aramak için zaman kaybedilir. Bu da inşaat verimliliğini engeller.

Bununla birlikte, inşaat iş akışlarının inşaat üretkenliği yazılımıyla dijitalleştirilmesi, endüstriyi yavaş yavaş yakalamakta ve yeniden icat etmektedir - o kadar ki, Kanada'da 2,2 milyar dolarlık bir şirket olan Graham Group , teknolojiyi benimsemek ve şantiye verimliliğini artırmak için geleneksel alışkanlıklardan ayrıldı. Graham, sahadaki planların kağıt kopyalarını ortadan kaldırmayı başardı ve bu da onlara tek bir projede baskı maliyetlerinden 35.000 $ tasarruf sağladı. Artık, planları manuel olarak güncellemek ve bir değişiklik yapıldığında bunları yeniden yazdırmak yerine Graham, anında işaretlemeler ekleyebilir ve herhangi bir mobil cihazdan en son çizimlere erişebilir; şantiye ekipleri için büyük bir zaman tasarrufu ve şantiye üretkenliğini artırmanın basit bir yolu.

Koordinasyonu geliştirmek için kağıtsız çalışın

Başarılı inşaat projeleri, doğası gereği, birden fazla organizasyonun veya işlevsel grubun 'birlikte iyi oynamasını' gerektirir; bu, bir şantiyedeki her kişi veya ekip işbirliği yapmak için aynı ortamı kullanmadığında yapmaktan daha kolaydır. UCLA'da mimar, profesör ve Piaggio Fast Forward'ın kurucu ortağı olan Greg Lynn şöyle diyor: “Şantiyede gerçek bir kopukluk var. Kimisi telefondan, kimisi çizimlerden, kimisi de treylerin arkasındaki 3D dosyalardan çalışıyor. Sonuç olarak, israf, bütçeler ve programlar 1960'ta olduğundan daha fazla arttı ."

 .


Yorumlar