İnşaat ve Mekanik Yalıtım

 



İnşaat ve Mekanik Yalıtım Hakkında

Mekanik yalıtım sistemleri, genel olarak daha büyük mekanik sistemlerde önemli bir rol oynar, sıcaklığın düzenlenmesine yardımcı olur ve birçok başka temel fayda sağlar. Ancak hizmetlerini bu alana genişletmeye çalışan birçok müteahhit, bunun neleri kapsadığını ve en iyi nasıl yönetileceğini tam olarak anlamamaktadır. Diğerleri, gerçekte tamamen farklı olduğunda, bunu otomatik olarak konut yalıtımı kavramına dahil etme hatasına düşer. Dolayısıyla, bununla birlikte, sektöre bakan tüm müteahhitlerin düşünmesi gereken bazı temel gerçekler var.

  • -Çalışanları yanıklardan korumak
  • -Hava işleyen sistemlerde gürültünün azaltılması
  • -Ekipman içindeki bir maddenin sıcaklığını bina kabuğu yalıtımından farklı olarak uygun bir seviyede tutmak
Hangisinin en uygun olduğu, büyük ölçüde projenin neyi gerektirdiğine bağlıdır. Örneğin hücresel izolasyon, plastikten cama kadar birçok malzemeyi içerebilir ve küçük odalardan oluşur. Bu ve biçim/yoğunluk açısından çok yönlülüğü ile suyun önemli olduğu ucuz bir alan için harikadır. Öte yandan, ses yalıtımı veya ısı transferini azaltmak için lifli kurulum daha popülerdir. Mekanik yalıtım müteahhitlerinin işinin bir kısmı, ilgili sorunu tespit edebilmek ve söz konusu soruna dayalı olarak bir yalıtım türü önerebilmektir.

Ortalama bir meslekten olmayan kişi, mekanik yalıtımı evlerinde duvarların çatılarında sahip oldukları yalıtımla karıştırabilir. Ancak, bu tamamen farklı bir şey. Çoğu konut evindeki tip, bina zarfı yalıtımıdır. Mekanik yalıtım genellikle ekipmanı veya süreçleri yalıtmak için kullanılır. Birçok yaygın örnek, boru ve kanallara uygulanan yalıtımı içerir. Ayrıca endüstriyel alanda ekipmanları yalıtmak için çokça kullanılır. Bu, birkaç önemli fayda sağlar:

 

 

Hemen hemen tüm ticari ve endüstriyel binalar, belirli bir kapasitede mekanik yalıtım kullanır, ancak yalıtım ve uygulama türü çok değişebilir. 

Kağıt üzerinde, mekanik yalıtımın bir yapının enerji verimliliği için çok şey yapacağı mantıklıdır. Sıcak/soğuk havanın ortama yayılmasını önlemek, sıcaklığı çok yüksek veya düşük ayarlamanıza gerek olmadığı anlamına gelir. Bu da daha düşük emisyon, daha iyi maliyet tasarrufu ve diğer faydalar anlamına gelir. Peki mekanik yalıtım neden bu bağlamlarda nadiren tartışılıyor?

 

Bunların çoğu, LEED sertifikası gibi mevcut yeşil derecelendirme sistemleriyle ilgilidir . Şu anda, bu sistemler mekanik yalıtımın enerji kredisi almak için tek başına bir temel olarak değerlendirilmesine izin vermemektedir. Bununla birlikte, birçok çalışma, minimum düzeyde gerekli olanın ötesine yalıtım eklemenin bir yapı için çok şey yapabileceğini ve bazen verimlilik nedeniyle daha küçük bir ısıtma veya soğutma sistemi kullanmasına izin verdiğini göstermektedir. 


Yorumlar